Anthony B

31. července 2009 v 11:03 | budai |  Anthony B






Anthony se narodil před jednatřiceti lety na rodinné farmě na jamajské farnosti Trelawny. Babička i maminka byly hluboce věřící (babička patřila k Revivalistům, maminka do Církve adventistů sedmého dne) a jako dítě tedy trávil každou sobotu i neděli v kostele. Když se v pubertě našel v rastafariánství, babička byla rezolutně proti a maminka ho definitivně vykázala z domu. Ve dvanácti letech se tak odstěhoval ke strýci do Kingstonu. V tehdy mladé čtvrti Portmore se snažil najít nové kamarády, a protože se tak trochu nudili, vymysleli si vlastní party, která se později rozrostla.
"Večer nebylo co dělat, akorát dokončili silnici a jediné místo, kde jste mohl potkat své sousedy, byl obchod na rohu. A tak jsme začali s Ghetto Show, což měla být ta nejúžasnější show na světě…" Vyložili jsme bedny na ulici, z prken udělali malé pódium a začali hrát, dokud se nesešli lidé, dokud jich nebylo sto, dvě stě, několik tisíc. Hráli tam tehdejší hvězdy Shabba Ranks, Supercat, Chaka Demus & Pliers, až se ta naše onehdy malá párty docela proslavila. Byla to událost, kvůli níž se lidé po celý týden těšili na středu večer."
Poté vedly Anthonyho kroky do studia Sonic Sounds, kde natočil pár písní, jednu i s Little Devon, který ho přivedl do studia Black Scorpio. Na dvorku studia Black Scorpio potkal producenta Richard Bell a začal nahrávat pro jeho label Star Trail. Prvním Anthonyho vydaným singlem je píseň "Brazil Dance" z roku 1994, napsaná pod dojmem výhry brazilského fotbalového týmu ve Světovém poháru. Následuje menší hudební přestřelka s uskupenímFuture Troubles. Anthony B i Future Troubles duní ze všech jamajských diskoték a promotéři žhaví mobily, jen aby je dostali na své akce.
Anthony poprvé vystupuje na proslulých festivalech Sunsplash a Sting. Přibližně v té době vzniká skutečný megahit "Repentance Time", v níž vyzývá umělce Bounty Killer a Beenie Mana ke klidu zbraní. Pro mezinárodní publikum nebyly bulvární šarvátky mezi Beeniem a Bountym zdaleka tak atraktivním tématem jako Anthonyho veřejná kritika Vatikánu v dalším, tentokrát již celosvětovém hitu "Fire Pon Rome", který vychází v roce 1996. Téhož roku vydává labe Star Trail Anthonyho první řadové album Real Revolutionary, o rok později Universal Struggle. Třetím v řadě je album Seven Seals. Mezitím však vychází další alba a singly, Anthonyse stále častěji objevuje i na různých kompilacích a k dnešnímu dni uvádějí oficiální Anthonyho stránky údaj tisíc sedmipalců.
Bylo jen otázkou času, kdy po kousíčku Anthonyho koláčku zatouží i velký hudební byznys. Pro label Togetherness natočí Anthony crossoverové album Untouchable, o které projeví zájem společnost Universal. Deska obsahuje skladby určené mladému mainstreamovému publiku a pyšní se jmény jako Wyclef Jean, Snoop Dogg nebo Bone Crusher. Pravověrní blonďatí rastové od Hamburku po švýcarské hranice zuří, či alespoň ohrnují nosy a nejeden recenzent mu nemůže kvůli tak komerčnímu spojení přijít na jméno.
Úplně jinak působí dvojalbum se záznamem koncertu ve francouzském Toulouse Live On The Battlefield (2005). Již u úvodního "Burnin and Lootin" (původně od The Wailers) se vám zježí všechny chlupy a tak to zůstane až do konce třicáté skladby. Tato živá deska představuje průřezAnthonyho tvorbou do roku 2001. Jeho koncerty mají neuvěřitelný náboj - což je, jak sám připouští, vliv jednoho z jeho velkých vzorů Ninja Mana - i mystickou hloubku a přesvědčivost sdělení - těmi připomíná svého vůbec největšího hrdinu, Petera Toshe. Za poslední dva roky vyšly Anthonymu další tři desky - Suffering Man, Gather and Come** a Higher Meditationa singly či speciály nahrává jako na běžícím pásu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama